Ćwiczenia fitness

Dbanie o swój rozwój fizyczny idzie bardzo często w parze z rozwojem duchowym. Niektóre zajęcia fitness gwarantują taką kompozycję, ponieważ kładą nacisk na te dwa aspekty. Zajęcia mentalne poprawiają elastyczność mięśni, świetnie wyciszają, koją skołatane nerwy. Prowadzone są w spokojnym tempie, przy spokojnej, rozluźniającej muzyce. Podczas ich trwania uczymy się spokojnego, płynnego oddychania, co przekłada się na redukowanie poziomu stresu towarzyszącego nam na co dzień.
Najpopularniejszą metodą wyciszenia jest joga. To zestaw ćwiczeń oddechowych oraz rozciągających. Joga poprawia funkcjonowanie układu krążenia, wzmacnia mięśnie kręgosłupa. Równie duża popularnością wśród kobiet cieszy się pilates. Bazuje na wykorzystaniu długich napięć izometrycznych i ćwiczeń poprawiających pracę układu oddechowego. Celem takiego treningu jest wzmocnienie mięśni tułowia. Pilates polecany jest osobom narzekającym na bóle karku oraz pleców.
Fitball to ćwiczenia z większych rozmiarów piłką. Ćwiczenia te są korzystne dla poprawy równowagi, polepszają koordynację ruchową. Dzięki nim napięcia mięśniowe oraz obciążenia stawów nie dają się już tak mocno we znaki.
Stretching pozwoli na optymalne rozciągnięcie niemal wszystkich grup mięśniowych. Ćwiczenia te pozwalają ograniczyć ryzyko wystąpienia kontuzji, sprawiają, że mięśnie stają się elastyczne.
Regularne uczęszczanie na zajęcia fitness poprawią nasze funkcjonowanie po kilku tygodniach od ich rozpoczęcia. Aby zobaczyć efekty, konieczna jest żelazna dyscyplina oraz konsekwencja.

zdrowie-kobiety.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *