Tubki kosmetyczne – co warto wiedzieć?

Tuba kosmetyczna to coś więcej niż tylko funkcjonalny pojemnik na kosmetyki. Normy dotyczące określonych produktów wymagają, aby tubki miały konkretne właściwości, które chronią ich zawartość przed czynnikami zewnętrznymi. W przeciwnym razie kosmetyki utraciłyby swoje naturalne właściwości.

Dlaczego tubka kosmetyczna jest trendy?

Nieprzypadkowo tubki kosmetyczne cieszą się aż tak dużą popularnością wśród producentów preparatów kosmetycznych i suplementów diety. Tubka nie posiada ostrych krawędzi, jest bezpieczna dla użytkownika i całkowicie szczelna. Większość tubek jest zamykana na specjalne pokrętło, które jest łączone z tubą za pomocą wytrzymałego, najczęściej plastikowego gwintu. Dzięki temu zawartość tubki jest całkowicie zabezpieczona przed działaniem wody, promieniowania ultrafioletowego, promieni słonecznych itd. Szczelna struktura tuby uniemożliwia wypłynięcie produktu na zewnątrz, a to z kolei oznacza, że nie jest on podatny na wysychanie i utratę właściwości kosmetycznych (pielęgnacyjnych).

Rodzaje tub kosmetycznych

Dostępne na rynku tubki kosmetyczne dzielą się na dwa podstawowe rodzaje.

  1. Tubki ABL — najczęściej są dostępne w kolorze białym lub srebrnym. Charakteryzują się praktycznie 100-procentową ochroną przed działaniem wody i promieni słonecznych. Tubki pokryte są warstwą aluminium, która nadaje się do przechowywania produktów wrażliwych lub agresywnych.
  2. Tubki PBL — to pojemniki, w których warstwą izolującą jest przede wszystkim plastik. Tubki te sprawdzają się przede wszystkim do przechowywania zwykłych kosmetyków, które nie wymagają tak intensywnej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i nie mają tak wyrazistego składu.

Nowoczesne tubki i wprowadzane innowacje

Nowoczesne wersje tubek kosmetycznych są produkowane w całkowicie nowatorski sposób. Dzięki niemu udało się stworzyć projekty tubek z praktycznie niewidzialnym łączeniem (między tubką a nakrętką). Innowacją jest też wprowadzenie na rynek tub ze specjalnie zaprojektowanym, uwypuklonym logo. Co ważne, spadające koszty produkcji powodują, że tubki te produkuje się w bardzo małych nakładach (nawet poniżej 15 tysięcy sztuk). Ogólnie rzecz mówiąc, tubki wytwarza się w taki sposób, aby przedstawiona na nich treść skuteczniej zachęcała do zakupu. Jest to możliwe m.in. dzięki wprowadzaniu nowoczesnych technologii drukowania i tłoczenia na zimno (coldstamping).

Reasumując, trudno sobie wyobrazić rynek kosmetyczny bez zwykłych, ale też bardzo funkcjonalnych pojemników w kształcie tubek. Ich możliwości i właściwości są czasem bardzo zaskakujące.